2011. szeptember 5., hétfő

Folytatás

Ami az előző részekben történt: Szóval ma töltöm a 26. napomat eme csodálatos helyen, és ott hagytam abba, hogy szombaton volt Gabriel születésnapja.

A születésnap után, olyan 5 körül befutott előbb Vivien, aztán 6 körül Claire. Mert este bulizni készültünk. Még benyomtunk egy kis tortát meg muffint aztán ,,rövid" készülődés és 9- 9:30 között már el is indultunk.
Kicsit szellemképes, de mi vagyunk

Mire odaértünk már volt háromnegyed tiz is. Megmutatták nekem a Rosbif nevű kajálós, ivós beülős helyet ahol ittunk is egy kicsit, és utána átmentünk a szomszédos szórakozóhelyre, ahol találkoztunk sok sok ismerőssel és velük múlattuk az időt kb. éjfélig.


Aztán befutott Gregoir a sofőrünk, és fel mentünk a hegyekbe egy fesztivál szerűségre. Hát, ha azt mondom, hogy a gyerek úgy vezet ahogy én csak a Need For Speed nevű játékban merek, akkor nem hazudok. :D Nagyon kemény volt és nagyon élveztem, mert eszméletlen jól csinálta. Ezek után a fesztiválon hülyéskedtünk, táncoltunk, ittunk... aztán kifeküdtünk és csillagokat néztünk igy éjjel 3 óra tájékán majd a sofőrünk haza vitt mindenkit. Claire Viviennél aludt, én pedig itthon. Másnap mondanom sem kell, hogy vagy tizenegy óráig aludtam, és aztán délután is aludtam, szóval pihenős napot tartottam. :)

Hétfőn reggel a korán kelés után világositott fel az anyuka, hogy nem is kell dolgoznom mivel itthon van, hát rendben, azzal sarkon fordultam és visszabújtam az ágyba. Nem kell félni visszatudtam aludni. A nap további részében kitakaritottam a szobámat, a fürdőmet, kimostam a cuccaimat meg ilyesmi. Nagyon hamar elment az a nap is és már jött is a kedd.
A keddi napon dolgoztam, de csak a kislány volt egész nap, mert a fiúk ilyenkor Les Mussaillons (napközi) -ben vannak. Könnyű nap volt, bár kicsit hosszú mert hat órakor jött haza anyuka és még csak azután apuka. Szerdán is dolgoztam, bár annyi könnyebbségem volt, hogy csak Maud és Gabriel volt itthon, a kis Nicolas-t beadta anyuka a napközibe. ( Szerdánként nincs suli, elméletben ez a szabadnapom, de most cseréltük a hétfővel) Délelött felkerekedtünk és átsétáltunk Vivienékhez, majd ebéd időben eljött értünk anyuka és haza hozott minket és itthon ebédeltünk.
A nagyfiúnak vannak egészségügyi problémái ezért, mindig csipog az órája kb napi ötször mikor el kell mennie és csinálnia kell a ,,dolgát" (szándékosan nem irom le, hogy mi az legyen elég hogy kb 5-10 percet vesz igénybe és néha segitenem kell neki, de egyébként maga is el tudja intézni) szóval mikor csipog az óra akkor rászólok, hogy menjen. Na most egész nap megpróbálta eljátszani, hogy amint megszólalt az óra ő lenyomta és úgy tett mintha nem is lenne semmi. Egyszer nem hallottam igy nem küldtem el, hát utána este fele duplán rossz volt neki, ráadásul edzésre kellett mennie, és még Anyukától is kapott egy jó nagy adag szidást. Mivel minden alkalommal könyörögni kell neki, hogy menjen már el és 8 éves fejjel tudja, hogy én még nem tudom mikor csipog az óra és még át tud verni.
Hát ezen is túljutunk majd, és már tudom az óra időpontjait szóval pech.

Csütörtökön délelött csak Maud, aztán délben ebéd a három gyerekkel, a nagyobb vissza suliba egykor és fél kettőkor már jön is az apuka. Ami nem jelenti a munka végét még, mert apuka elment (vitte magával a kisfiút) és maradtam délutánra Mauddal. Fél öt körül haza ért apuka aztán öt körül anyuka is, na itt van az a pont mikor lejár a munkaidőm. Elseje van és fizetés nap úgyhogy boldog voltam.
Anyuka magához hiv és odaadta a részleges fizetésemet mert, hogy tulajdonképpen csak másfél hetet dolgoztam tehát a 200 frank megfelelő.
Aztán közli, hogy akkor ezentúl 550 frank lesz a fizetésem havonta. :O:S Hogy mennyi? Hát mert, hogy Ailsa is ennyit kapott és Vivien fizetése is ennyi. Rendben van... Mire beértem a szobámba folytak a könnyeim, mert a beigért 800 helyett 250 frankkal kevesebbet kapok majd fizunak. Felhivtam anyukámat és szerencsére sikerült megnyugtatnia annyira, hogy irtam egy smst Viviennek, hogy jöjjön át beszélgetni, mert mielőtt a Vanessával beszélek előbb vele is konzultálni akartam, hogy pontosan mennyit és hogyan dolgozik.

Még a délután folyamán kaptam egy szatyor Icebrakeres ruhát a családtól, valamint egy nagyon szép disz dobozos felsőt. Azt kell tudni, hogy ennél a cégnél dolgozik a Host Anyukám és ezek nagyon drága Merinóni gyapjúból készült sport és utcai ruházatok, amiknek ára igencsak borsos (de anyaga és minden más hihetetlenül jó) . Megtudtam például, hogy a diszdobozos felsőm 200 frank volt. Ezeknek a dolgoknak nagyon örültem és amig vártam Vivienre ki is mostam az összeset, hogy másnaptól már hordhassam is őket. Meg volt egy pár ami kicsi volt rám és azt Viviennek szerettem volna adni. Szóval mikor megjött, rögtön kihivtam ,,teregetni" az udvarra.
Miközben a ruhákat rendeztem meg válogattam Viviennek elmeséltem, hogy mi történt. Hát ő teljesen kiakadt és elmondta, hogy ő is négy napot dolgozik de egy két nap csak négy órát a másik két nap pedig nyolcat. Ezzel szemben én egy nap minimum kilencet és négy napon keresztül. Megbeszéltük, hogy sürgősen beszélek a családdal. Aztán elbúcsúztam tőle és befelé jövet szóltam anyukának, hogy miután a gyerekek lefeküdtek akkor szeretnék beszélni vele. Aztán rá 20 percre mikor már csönd volt leültünk az asztalhoz és elmondtam neki, hogy mennyit igért, mennyit dolgozom, és hogy szerintem ennél többet érdemlek és nem tartom fairnek a dolgot, hiszen Ailsának csak 3 napot kellett dolgoznia és az sem volt teljes nap illetve, nem ezt beszéltük meg. Láttam anyukán, hogy nagyon kellemetlen beismernie, de nem állnak jól anyagilag az új ház épitése miatt és ezért a maximum pénz amit nekem tud ajánlani a 650 frank havonta, de még a ruhákat tudja felajánlani és ez a maximum amit adni tud jelen helyzetben és megérti, hogyha haza szeretnék menni. Mondtam neki, hogy semmiképpen sem megyek haza, megfelel a pénz, csak igérje meg, hogyha legközelebb ilyesmi van akkor ne csak úgy közölje velem a dolgokat, hanem beszélje meg velem. Hát igen ezek a dolgok amiket egy első Au-pair és egy majdhogynem első Host Anyuka még nem tudja hogyan kell kezelni. Tanulságnak irtam le a dolgot, minden olyan Au-pairnek vagy jelöltnek aki elsőnek megy egy családhoz, esetleg első munkája lesz.

MINDIG BESZÉLJETEK MEG MINDENT ELŐRE. Nem vicc. A napirendet, a pénzt, órára percre pontosan mit várnak el tőled. És igy nem érhet csalódás, se téged se a családot.

Kár, hogy ezt mi csak igy utólag tettük meg. De most le van irva pontosan minden. A fizetés csökkenés miatt kaptam még egy kis szabadidőt Csütörtökönként délután fél kettőig dolgozom, és max csak besegitek apróságokban az apukának. Szóval jelentem minden rendben és minden megbeszélve, valamint teljesen elégedett vagyok.

Ezek után a péntekem már ennek jegyében telt, és a hétvége igérete ott lebegett a szemem előtt. Igy nagyon hamar el is ment. Iskola és munka után mindenki haza jött és kezdtek készülődni a másnapra, amikor is apuka, nagypapa, és a két nagy elemennek kempingezni, valamint apuka bicigli versenyére. És aki itthon marad az anyuka és a pici, valamint én. Teljes és totális nyugodt hétvége feldobta anyukát és én elkezdtem szervezni a hétvégi programot. Hétvége a következő bejegyzésben.

Puszi és BIG HUG mindenkinek! :)

6 megjegyzés:

  1. igen, ezeket mindig tisztázni kell... de azt is hogy vesznek e kaját neked meg hogy milyen a szobád - ez meg az én tanulság részem- meg h ha azt mondják h van bicikli akkor az működjön is...

    VálaszTörlés
  2. Hát igen ez egy jó nagy tanulság, de nem csak nekem hanem a családnak is. Hiszen a nyáron aki volt au-pair lány ő 550-et kapott és mondja anyuka hogy ő tudja mostmár hogy sokat adott neki mert nem gondoltam hogy ennyi minden másra is kell költeni... csak ne rajtam kompenzálja mert nekem pedig már túl keveset akart adni... de majd bele jön :) A kövi au-pair majd semmit nem fog érezni már ebből a bizonytalanságból remélhetőleg :) Mert egyébként imádok itt lenni és a családot is imádom...félreértések meg mindenhol lehetnek.

    VálaszTörlés
  3. az a lényeg, hogy jól érzed magad, azt kész :D

    VálaszTörlés
  4. Huha....én havi 500 frankot kapok, és reggel 7től este 6ig dolgozom mindennap. Szóval na...nem volt ám olyan rossz az a pénz, amit a családod felajánlott. Főleg, hogy kapsz ruhát meg biztosítottak telefont is. Legalábbis itt Bern környékén ez a normális au pair fizetés. Igaz, én teljesen legálisan vagyok itt, fizetik utánam a betegbiztosítást, a nyugdíjjat, van tartózkodási engedélyem, szerződésem stb. Összesen 2600 frank egy hónapban, csak ebből lejönnek a járadékok plusz a kaja-szállás. Telefon pedig egy 100 éves Nokia (amit nem fogadtam el, használom a sajátomat). És én elég sokat dolgozom, legalábbis a órában majdnem 12-t.
    A képek jók, bár elég sötét, de legalább izgi találgatni, hogy ki kicsoda! :D Mész valamikor haza?

    VálaszTörlés
  5. Hát Ágica nem tudom... szerintem meg ha egyszer valamit megbeszélek a családdal és a szerint jövök ki akkor tartsák is meg amit igértek. Nem haragszom rájuk mert meg lett beszélve, de te viszont szerintem ezért a munkáért eléggé keveset kapsz. Persze ott van hogy mindent fizetnek utánad, de akkor is. Egy estés gyerek vigyázással kerestem 50 frankot itt én. Ehhez képest a havi fizetésed tényleg nem sok. Ne haragudj, de sajnos itt az au-pairek tényleg többet keresnek, általában... de ez csak az én véleményem.

    VálaszTörlés
  6. Én igazából nem bánom :) Itt a környéken az au pairek kevesebbet keresnek átlag a 400 frank. Van aki többet, van aki kevesebbet. Pl egy néni mesélte, hogy ő havi 300 kap úgy, hogy reggeltől-estig vigyáz egy gyerkőcre. Na ez tényleg kevés. Én elég sokra vagyok bejelentve, tehát a nyugdíjjszámolásnál ez az 1 év és a papíron szereplő összeg (kaja-lakás-fizetés minden) el lesz számolva. Valószínűleg nagyon jó a családod, ha ennyi fizetnek! Én szeretem az enyémeket, szerencsére nagyon jó itt! Egy csomó dolgot a host mum fizet (pl Halb-Tax egész évre v vonatjegy ha velük megyek). Szóval nem panaszkodom na :D

    VálaszTörlés